lördag, november 29, 2008

"Happy mushrooms?"



Nu ar vi Negril, vi fick vara vaskor i tisdagsnatt, runt 12 kom en kille och lamnade dem till oss, tva dagar senare... Jaja, vi fick dem iaf sa Gud maste finnas, eller?


Nu ar vi i Negril, ett litet stalle med en lang lang strand och hotell pa hela stranden. Vi bor pa ett yogastalle, det ar fint. Vi har var egen lilla hydda eller stuga eller vad det ar, helt rosa. Det ar fint. Vi har Earl dar, en gammal krigsveteran, som vaktar stallet pa kvallarna, tryggt och bra. Men igar hande nat jattehemskt. Jag blev ranad, en kille skar loss remmen pa min vaska med en kniv, jag fick panik och skrek och skrek och skrek. Folk stannade och, Gud maste finnas for helst plotsligt kom det nagra killar som hade sprungit efter killen och som hade hittat vaskan, for han hade slappt den. Sa jag fick tillbaka alla mina grejen och vi akte till polisstationen, och nu kommer jag aldrig mer ga med vaska har, har bara det viktigaste pa mig. Sjukt iaf, ganska laskigt, men jag mar bra nu. Ska se hur det kanns ikvall nar det ar morkt...

Annars har vi det jattebra, stranden ar nice och lang, ny strand varje dag kanns det som. Vi har traffat nagra manniskor har, Osmo en finsk rastaman, tva smatt hjarndoda polska killar och nagra spanska tjejer. Det ar kul att traffa folk sahar men jag ar glad jag ar med Johanna. :)


Jag har lagt upp nya Jamaicabilder pa facebook nu som ni kan se. Bilder fran igar nar vi var och badade i vattenfall och sa, jattefint, onskar du var med Pernilla, du skulle alska det. You know i love you! Kopte telefonkort och har pratat med Rasmus, Marta, mamma och Perre. Men jag missade dig pappa, ville bara saga hej har. Hej pappa!
Jag mar bra iaf, vi drar vidare till Cuba pa onsdag, Eva Kling sa att det var coolt och jag tar hennes ord. Spannande. Men jag kanner mig lite konstigt om att fira jul och nyar borta... men jag antar att det ar vad det ar. Nat annrolunda?


Saknar er alla, solen halsar!
Puss och kram

Mr Rochester halsar ocksa (han later oss sitta vid internet gratis "swedish godesses shouldn't pay")

5 kommentarer:

Unknown sa...

finns det ingen begrensning på hur söta ni kan bli alltså. jag får en tår i ögat när jag ser er. ni vet väl att det är pengar att hämta från visa kortet om ni kan visa allt för dom. jag pratar om 4000kr till 7000kr så det är inga småpengar. nog om det, jag hoppas ni får trevligt på era nya resmål.

en stolt Daddy RD

Anonym sa...

vad menar du med det dar pappa? visa allt for dem? med bagaget? du skriver i gator.
men ja, tack anda. hoppas du lyckas hjalpa mig med mobilproblemen. puss

Anonym sa...

Hej Ulrika.Tack för de fina bilderna,Kerstin och jag tänker på er,och undrar var ni befinner er just nu ,din duktiga mamma har varit och hjälpt oss med gardinerna iköket och städat köket så det riktigt blänker,ja nu är det snart jul.Johan var här en dag och åt middag med oss,på lördag är det 18 årsdag med kalas ute hos honom.Jag läste Rickards kommentar Ursäkta,men det kan man verkligen fråga sig det var det sämsta vi hört.Det var ju skönt att du kom undan med bara förskräckelsen,med din väska,det var en varning inget ont utan det har något gott med sig.Nu hoppas vi att ni får ha det lungt och skönt iforsättning på er resa,Kära Hälsningar Mormor-Morfar.

Anonym sa...

usch att du blev rånad ulla. hoppas allt är bra! tänker po dajjjjjjjjjjj

Anonym sa...

Hej igen.Du saknar kommentarer från oss, synd men jag gör så gott jag kan,tyvärr kan jag själv inte få fram alla dina fina foton Brita har varit här och hängt upp julgardinerna och gjort fint i vårt kök,hon hjälpte mig, men så har jag glömt det igen I lördags var vi ute och grattade Johan, han blev så uppvaktad, bla. fick han en så fin el,gitarr av Anders.Eva så han var så nöjd och glad,hade själv lagat till en så härlig fisksoppa och sen tårtor med glass, och kaffe med fin Wisky.Så har jag inte mer att förtälja, Hoppas allt är bra. Hälsningar Mormor-Morfar.