tisdag, november 04, 2008

Hej hej hemma!
Nu ar v har. Kom igar, Maelle och hennes kompis hamtade upp oss pa flygplatsen. Ganska dryg resa, inte mkt somn, men vi klagade inte nar vi val sag stranden och on. Paradiset, rena paradiset. Allt ni kan tanka er nar ni tanker pa karibien, sa ar det. Stranderna ar lika vita som vi, havet blatt som inget annat och varmen, den klagar vi iiiinte pa.
Just nu ligger Jojo och Lisa och solar har nedan och solar, jag tog en paus. Klockan ar 10.40, vi ar 5 timmar bak har alltsa.
Nu, nar vi bor har hos familjen, bor vi alla tre i deras gastrum som ar ganska stort (vi far iaf plats att sova och ha vara enorma vaskor) och har eget badrum. Det enda som jag egentligen kan klaga pa, men inte gor, eftersom vi har en uttalad regel om att i paradist klagar man inte, ar alla dessa myggor (som vi forresten fick reda pa igar kan bara pa en farlig "dingofever"). Jag har kanske en miljon myggbett pa mina ben, utan att overdriva. De ar galna, men Maelle pastar att vart blod kommer att acklimatisera sig sa att myggorna snart inte tycker om det. "Hall ut i nagra veckor" sa hon...
Igar nar vi kommit foljde vi med Maelle nar hon skulle lamna sin kompis pa hennes dansklass. Sen visade Maelle oss lite av Philipsburg, den hollandska delens huvudstad. Dar at vi glass pa piren och det var jattefint. Det blir morkt ganska sent, typ vid sex pa kvallen, inte mkt annorlundare an hemma alltsa.
Nu ska jag ga tillbaka till solandet och chillandet har vi poolen, sen nar Maelle kommer tillbaka ska vi aka ner och kaka pa nan restaurang som heter Carrot Top-nat. Hoppas allt ar bra hemma. Vi hors! :) Puss&Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

KOMIGEN FOR FAN!!! KOMMENTERA :D

Anonym sa...

Hej ulrika
Du verkar ha det bra. Jag e hos mormor o morfar o vi har alla läst din blogg
Hälsningar Jonas , Morfar och annemarie