torsdag, november 20, 2008

"No paper in toilet, thank you. Ps. This is the third world! Ds."

Hola kamrater! Nu ar vi pa resande fot. Eller ja, just nu sitter vi bada tva som tva nordar pa ett "internetcafe" i Las Galeras och forsoker som galningar att ladda upp vara bilder ( som forresten finns pa facebook nu, hjalp mormor och morfar nagon?).
Vi anlande till Dominikanska Republiken i sondags, da gick vi lite i den slitna huvudstaden Santa Domingo och sen sov vi Hos Bettye pa hennes vandrarhem. (Finns bilder pa det med). Eftersom huvudstaden inte lockade alls begav vi oss tidigt morgonen efter med galna transportmedel till den lilla fiskarbyn Las Galeras. Har finns underbara strander och schysst havsmat. I tisdags var vi pa landets finaste strand sags det, Playa Rincon, och den var fin, riktigt fin. Igar var vi i bergen och red och sag pa den sjukaste utsikten och fick den sjukaste traningsvarken/sittsaren. Sen var det saklart stranden pa eftermiddagen. Och idag hade vi stora planer pa att aka bat till en ode strand som heter Playa Fronton-nat, men nar vi vaknade imorse osregnade det... Sa vi fick andra vara planer. Vi tog en gua-gua, en minibuss som tar hur manga personer som helst (12 ska det vara, det kan bli upp emot 25 pers), till Samana, en "stad" ungefar 45 min harifran. Dar gick vi nan timme och sen akte vi tillbaka igen. Det regnar fortfarande. Vi glomde be till solguden igar... Men imorgon maste det bli fint vader, for da ar det var sista dag har, sen ska vi tillbaka till Bettye en natt for att sedan aka till Jamaica pa sondag. Det ska bli ball. Allt ska bli roligt, ser fram emot allt nu! Nu ar vi ju verkligen pa vag. Men det har inte ens gatt tre veckor och det kanns som mer an manader, konstigt.

Bilder finns pa facebook nu, sa jag det?

Jag drommer himla mkt har, ni pa Parkskolan kan ju roa er med att jag dromde om Tobias Birgersson haromnatten. Jag var hemma hos han och hans fru, de hade barnkalas for sin lille son och det var barn overallt (har tobias ens en son?). Sen var det maraton med barnen och jag vann. Valdigt konstig drom. Har ocksa dromt att Jakob, min kusin, var med om en bilolycka. Sa Jakob - ta det forsiktigt nar du kor!

Har jag sagt var vi bor forresten? Vi bor hos ett jattetrevligt fransk-kanadensiskt par som hyr ut ett rum i sitt finfina hus med sin jattefina tradgard. Dar har vi det bra. En och annan kackerlacka bara, men det star man ut med.
Pa det hela har vi det himla skont, forutom regnet idag da, och ja, hoppas ni har det bra hemma med. Ursakta mina stavfel och grejer, orkar inte fixa det.
Nu ska vi strax ga och ata kvallmat och sen vantar nog annu en Skip-bo turnering, det ar var nya favotirsysselsattning.
Puss & Kram

Ps. Dagens halsning gar till Jakob da! ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen från det snöiga Nord.Ja faktiskt har det kommit lite snö i går och i natt,vitt på marken och på nollpunkten,Vi är nästan lite avundsjuka på er som har kommit tillParadiset,och ni är på väg till Manilla,det var ju inte så illa,då får du maila till Pernilla. Nu får vi snart börga julstäda.Hur firar ni julen där det blir väl en palm istället för julgran.Nu Hej och solong, vi ses på skärmen nästa gång Hälsningar och Kramar M och P,du vet vem vi e.

Unknown sa...

hej ullis detta är daddy

det var lite sen jag försökte visa mamma dina bilder på faceb men jag är inte frend med dig så vi såg bara din off bild men du fixar det nästa gång?? sen hörde jag att du ridit !! det var väl en fin upplevelse, jag är klart avundssjuk på er nu när det börjat bli kallt o snöigt här. vi vart i stugan på österlen i dag o hade jättekul med svante i snön jag ska försöka skicka lite bilder på skype nästa gång vi har kontakt. det är bara 4 veckor till julafton !! tiden bara rinner iväg nu tycker jag men en fördel är att du snart kommer hem !! så vi kan gnabbas lite som vi brukar. nu är det slut för denna gång ha d så bra

daddy pussar

Anonym sa...

här kommer det: I LOVE YOU!! :D