onsdag, december 17, 2008

"Can I sleep with you?"

Yes, det ar markliga forslag man far. Speciellt nar man ar "berry berry sexy" eller den standiga "Barbie girls"-attacken! Men vi klarar oss. Maste erkanna att det ar mkt lugnare har an pa manga andra stallen vi vart pa, vilket ar valdigt skont. Tror vi ar lite hardade ocksa och nar man dessutom inte kan spraket (till skillnad fran pa Jamaica) sa ar det mkt enklare att ignorera allt som sker vid sidan av.
Nu ar det bra vader igen och vi intar stranden varje morgon och ater frukost pa stranden, Johanna och jag. De andra droppar in lite efter. Vi har blivit som ett gammalt par, Jojo och jag. Jag gillar det. Vi tar hand om varandra, sa oroa er inte. Imorgon kommer dessutom lillasystern, Sofia och Alex lillasyster da, Emma. Det ska bli kul. Hon ar liten och sot och jag tror sakert att hon paminna valdigt mkt om min egen syster, som jag saknar valdigt mkt bor tillaggas. Det ar markligt nar man ar borta sahar, hur allt blir. Forst kandes 2 veckor som en manad, som att vi vart borta huuur lange som helst. Och nu, nar det bara ar tre veckor kvar sa kanns det nastan lite konstigt. Redan? Nedrakning nu? Redan? Det ar mig det ar fel pa, jag vet. Lite iaf. Jag kan aldrig njuta av nuet, tanker hela tiden pa vad som ska handa harnast. Men anda. Jag ar valdigt glad att jag har vissa darhemma igen som kommer gora det mkt lattare att komma hem. Det kommer inte bli helt fel att komma hem igen iaf. Forhoppningsvis kommer vi vara lika bruna som vissa friskisinstruktorer, men vara brannor ar mer akta vara, om man sager sa.

Nu ar det jul for er dar hemma. Vi maste bestamma vad vi ska gora pa julafton. Det ska bli mysigt iaf, ska kopa tomteluvor! Men ikvall ska vi ut, Cafe Social och Sofia ska ta oss dit. Har ingen aning om vad det ar "mingel for de som gar i skolan" tror jag Sofia sa. Antar att vi far vara gaster, gaster med gester. Hoppas alla klarade sig fran jordbavningen, ratt knappt med jordbavning i Malmo. Klarade sig Turning Torsor? Ha det bra i julbaket!
Hasta luego!
/Ulrika den brune!

Dagens halsning till Parkskolan:
Ha ett underbart lov allesammans, det fortjanar ni! Vi ses i dimman!

4 kommentarer:

Unknown sa...

kom inte sen och klaga på vädert här hemma när du kommer hem din daddy

Unknown sa...

hej ullis jag har precis visat dina bilder för ragge han tycker ni är som fotomodeller men bruna.
jag tänker lägga in jul foto så du ser hur vi har det på julafton.
hälsa jojo och god jul pussar din daddy

Anonym sa...

Hej igen.Du tycker kanske att jag är tjatig med vära små berättelser hemifrån,men det är julen som är det stora samtalsämnet just nu.Granen är uppsatt och pyntad,sä är det bara den stora dagen vi väntar på.Snö blir det nog ingen,det är bara inorra Sverige som det har kommit jättemycket så hoppas vi att ni får en riktig god glad och trevlig JUl,i er något annorlunda tillvaru och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.Vihälsar till alla från er.Vitänker på er.Och ännu en gång.GOOD JUUL:HEJ:

Anonym sa...

Hej Ulrika och en god fortsättning på julen och det gamla året,vi hade en god och trevlig julafton tillsammans hos er och juldagen som vanligt med frukost vi hade en mysig jultomte som dock blev utskälld av Svante när han kom, kan du gissa vem ??.Inte mycket att skriva,men dock en kär hälsning.Mormor-Morfar