fredag, december 12, 2008

Mexico & ett kart aterseende!

Uh! Nu ar vi i Mexico. Havanna var fint och allt men Mexico, jag kan verkligen forsta varfor Sofia ar sa foralskad i det. Det ar fint, och det har allt. Nar man vart pa Cuba i 10 dagar sa blir man galen nar man ser alla grejer. Och en annan grej ocksa, nu borjar sasongen! Det betyder iofs att det mesta blir dyrare men det betyder ocksa att det kommer fler manniskor till alla stallen och det gillar vi. Det ar faktigskt manga stallen som vi vart pa nu som kants skrammande soklika utan folk... Men nu borjar det!
Kom alltsa till Mexico, Cancun igar dar vi sov pa ett hostel och lyckades ragga till oss en Lonely Planet book Meixco av ett gang killar fran usa som inte behovde den mer, lysande julklapp Burt! Och sen tog vi bussen till Playa del Carmen, dar vi ar nu, imorse. Fattar ni vilken skillnad det ar fran Cuba och Mexico? Over huvudtaget vilken stor skillnad det ar pa alla oarna vi vart pa, iiiingen ar den andra lik.
Idag traffade jag dessutom Sofia (och Alex och Thomas) fattar nu vilken sjuk kansla, sjukt bra kansla dvs. Kandes valdigt valdigt bra att traffa henne. Ska vara med henne och de andra nu i tre veckor och det kanns underbart att fira jul och nyar med dem. Emma kommer sen den 17e ocksa, det ska bli kul. Detta ar bra, verkligen bra. Borjar fundera pa om vi verkligen, jag iaf, fortjnar detta? Ett tveksamt ja, sen minns jag alla langa natter pa posten och alla slitsamma situationer pa Park, och ja, jag fortjanar det. :D Men det skadar hemlangtan lite, den dampades ganska mkt idag maste jag erkanna. Att traffa Fia kandes lite som att traffa en familjemedlem och har i Playa finns i princip allt som finns hemma (mm, nastan) och det hjalper faktiskt. Det ar fortfarande vissa jag saknar mer dock... Men det far vi se hur det blir med det nar jag kommer hem. Det ar mkt som ar svart att gora och ta hand om nar man ar sa langt borta. Forhoppningsvis loser allt sig till det basta nar jag val ar hemma. Den 9 januari, skriv upp det!

Mexico har internetcafen runt varje horn och det ar BILLIGT och det gar snabbt (man ar inte precis bortskamd med det nar man vart i Cuba) sa jag kommer kunna ha mkt battre tillgang till det om det skulle vara nagot. (Det dar var en hint till mina nara och kara att ni kan skriva mail och annat till mig nu och forvanta er ett svar ratt fort. Msn funkar ocksa, Perre?) Min mobil funkar ocksa nu, tack pappa och tack Lars pa tele2!

Ikvall blir det utgang med mkt Tequila med fia och resten av ganget. ANTLIGEN lite alkohol utan att vara radd att bli ranad eller valdtagen! :P
Hoppas allt ar bra hemma. Hasta Luego!

1 kommentar:

Anonym sa...

du peka inte ut mig här asså. i got a life haha, nej msn ska det bli om du vill det!! :D skickar ett mejl sen. puss sis!